18 Temmuz 2014 Cuma

2015 YGS LYS Sınavına Girecek Öğrencilere Tavsiyeler


    Bu sene sıra artık 2015 YGS ve LYS de 2014 sınav sürecini atlatmış biri olarak nasıl çalışmanız gerektiğini, kaç saat çalışmanız gerektiğini, ve standart bir çalışma programını anlatacağım.


   YGS ve  LYS derslerine nasıl çalışmalıyım?
             
         Öncelikle konu listesini çıkarmalısınız, hangi dersten hangi konular var bunları görmeli ve bu konuları önem ve ÖSYM'nin sorma potansiyeline göre sıralayınız. Şimdi taslak çalışma programında göstereceğim gibi günlük sadece 2 dersten konu bitirmeniz yeterli olacaktır. Günlük daha fazla ders çalışmak isterseniz yapabilirsiniz ama çabuk sıkılmamanız için günlük 2 konu sizin için ideal olacaktır.

Her ders için sağlam bir soru bankası belirlemelisiniz. * * *



Günlük kaç saat çalışmalıyım?

        Bu konu aslında tamamen sizin elinizdedir ama günlük 4 saatin altına düşülmemesini tavsiye ederim. örn. günlük 2 konu programında her derse 2 saat çalışırsanız günlük zaten 4 saat çalışmış olacaksınız. Bu konuyu kendi içinde güzel örneklerle şekillendirenler de yok değil, okuduğum bir yazıda öğrenci mesai saatleri gibi çalışma programı yapıp kendini motive etmiş:
         8.00-11.30 ile 13.30-17.00 bu saatler arasında molalı çalışıp konularını bitirebilir rahatlıkla.
    En ideal çalışma saatleri aslında sabah yapılan çalışmalardır biliyorum ki okul buna engel olur :) bu sebeple  
17.00-19.00 arası    
20.00-22.00 arası      Gece yapılan çalışmalarda öğrenmeyi belirli bir         23.00-01.00 arası               oranda arttırdığı kanıtlanmıştır.


                                                    08.00-10.00 arası  => sabah saatleri arasında en ideal olan süreç.

Çalışma programı (taslak)

PAZARTESİ       SALI              ÇARŞAMBA           PERŞEMBE              CUMA           CUMARTESİ  
MAT                  FİZİK              BİYOLOJİ                 MAT                       FİZİK               BİYOLOJİ     KİMYA              GEO                MAT                         KİMYA                   GEO                   MAT
(TÜRKÇE)                               (SOSYAL)                                              (TÜRKÇE)


PAZAR => Hafta içinde yapılan çalışmayı Genel tekrar.
                   bitirilen her konudan testlerini çöz.
                   (sosyal çalışılabilir)

NOT! Taslak program sayısal gurubu içindir eşit ağırlık öğrencileri kendilerine göre düzenleyebilir ders yerleri kişinin kendi özelliğine göre değiştirilebilir.

NOT! Belirlenen soru bankalarında ki testler mutlaka bitirilmelidir.

NOT! LYS ihmal edilmemelidir YGS eylül-ekim en geç kasım'a kadar YGS konuları bitmelidir ve LYS çalışmalarını yoğun olarak başlanılmalıdır.

NOT! Programda belirtilen derslerde günlük her ders 1 konu içindir uzun konular günlere bölünebilir, kısa konularda ise 1 günde 2 konuda bitirilebilir.

* * * kaliteli yayınlar hakkında yazı eklenecektir. oradan yararlanabilirsiniz.

9 yorum:

  1. Merhaba :) blog çok yaralı olmuş teşekkürler :) öncelikle 97liyim ve mezuna kaldım dershanem ekimde başlıyor, ben şöyle bir program yaptm mat. temelim pek iyi değil bir buçuk ay mat. çalışıp ilerleticem ( temmuzda başladm azar azar ) eylülün başında da tüm ygs konularına başlycam sence mantıklı mı? Ayrıca ben mat. Derslerinin teknofemde dinliyorum , ilk adım fem ygs mat. Soru bankasını çzyrm, sonra simetride çözyrm , ygs mat güvender ve çkmş sorularıda çözüp bitiriyorum aylk tekrarı femin yaprak test+femset+fem dergiden ypyrm sence iyi mi ypyrm?

    YanıtlaSil
  2. Sadece mat gitme bence mat ağırlıklı git tamam ama diğerlerini hiç ihmal etme matı şöyle halledebilirsin çalışma programın dışında extra mat dersi koy ve ben bu hatayı yaptım sen yapma konuyu bitirince soru bakasında o konuya dair bütün testlerini bitir o zaman %90 sorunun kalmaz.

    teknofem güzeldir sana tavsiyem şunalarada göz at şenol hoca, behzat rasuli, körfez, ekol hoca bu tür hocalardar da bazı konuları gerçekten çok kaliteli anlatmış.

    fem ilk adım mat çok isabetli seçim güzel hız kazanırsın matta. güvender %100 soru bankası açıkçası biraz saçma onun yerine birey A önerebilirim :) simetride benimde çok hoşuma gitti ilk problemleri oradan çalışmıştım istersen şunuda yapabilirsin fasikül problemler konu+soru kitabı var daha pratik anlatmışlar

    YanıtlaSil
  3. Problemim şu; dona haberde üye değilim ama ygs lys konularnı günlük takip ederim senide ordan buldum :) sayısalm mf3 için çalşyrm haftalk kaç konu bitirmeliym onu ayarlayamyrm pek fazla temelim yok and. Lisesi mezunuym fakat sağlk sorunları sebebiyle pek okula asılamdm.(ms şüphesi vardı değilimiş) çok konu eksiğim.var nasl bir rota izleyeceğimi bilmiyorum hem temel atmalym hemde temelin üzeri için bir şeyler yapmalym elimdeki kaynaklar: palme bio. Konu anlatmı ve soru bankası, tüm femsetler,güvenderin ygs için tüm.soru bankaları, karekök ygs geo soru bankası ve bolca umudum hayallerim var kötü zamanlar geçirdim.hiç ders çalşmadm ve çalşmaktan zevk.alyrm tavsiyelerine açğm kitap olsun,program olsun...çevremde kimse olmadğı için sana yzdm yardımına ihtiyacm var :/

    YanıtlaSil
  4. bende mf 3 için çalıştım öncelikle kendini hazırla herşeye çünkü sonunda iki durum var ya kazanırsın ya da kaybedersin. benm ilk hedefim tıp tı ve denemelerde de gayet iyi gidiyordum ygs de afalladım... şimdi ftr olacak inş.

    Ben kendi adıma konuşayım anadolu lisesi mezunuyum açıkçası okulunda dersaneninde çok faydasını görmedim tüm olay sende bitiyor.

    sayfada görünen taslak programa göre haftada 15 konu oluyor bu konunun uzunluğuna ve kısalığına göre 12 veya 18 de olabilir. Kaç konu bitirdiğin değil konuyu esiksiz bitrmen önemli olan...

    nasıl çalışman gerektiği hakkında büyük ihtimal gece bir yazı ekleyeceğim bloğa
    kaynak olarak ise
    başlangıç için
    mat=> fem ilk adım
    geo=> birey A (bireye bağlı olma geo da soru tarzı görmen çok önemli farklı yaynlardan bol soru çöz)
    biyo=> birey B/C veya fem
    kimya=> palme (deneme çözeken çok faydasını göreceksin )
    fizik=> birey-tekinay-fem (fizik soruları artık sözel olamaya başladı ve çoğu günlük hayattan)
    yayınlarla ilgiide yazı eklicem :)
    umudun ve hayalerinin olması sana avantaj sağlıcak ama hedefini gerçekçi seçmen gerekli

    YanıtlaSil
  5. Ben haftada en fazla 4 konu bitirebiliyorum; çalışma stilim şöyle teknofemden dinliyorum her şeyi defterime yzp 5 ayrı kaynaktan konuların testlerini bitiriyorum az mı? 12-15 konu bir haftada bitirmem imkansz gibi bir şey

    YanıtlaSil
  6. yaptığın çalışma harika aslında konuları eksiksiz bitirmen ama haftada 4 konu az ha şöyleki konuyu çok ii öğrenip geiyorum diyosan denemelerde çıkarsa bilgi eksikliğinden değil dikkatsislikten kaçar diyosan gayet güzel ama haftada en az 6-8 konu bitirebilirsen daha harika olur :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler çok yardımcı oldun :) bu akşam planımı
    hazırlayımcam :) umarım en kısa zamanda kitap tavsiyelerinde bulunursun :) bu arada bende ftr istiyorum :) hangi ünv. yazdn?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ben ygs ye kadar ygs calisdim ve sanirim bu kötü oldu ygsden yerlesebilecegimi sanmiyorum bu yüzden ygs sonrasi cok calişmam lazim dûz lise mezunuyum ve lise hayatim pek iyi sayilmaz sayisalcıyım snce lys ye kadar nasil calismaliyim ve hangi kaynaklari çózmeliyim.Bana yardimci olur musun?

    YanıtlaSil
  9. merhaba ben 11. sınıf ögrencisiyim ygs ye nasıl hazırlanabilirim

    YanıtlaSil